Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Vaata ka tema Instagrami
@anthonylucianohandbags
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
D_O_M - rohepöörde valguses
D_O_M toob publiku ette brände, kes loovad kehale asetatavat disaini - rõivaeset - mis kestab kauem kui üks hooaeg või üks trend. D_O_M'i kaudu räägitakse Eesti rõivabrändide lugu, mõtestatakse nende olemust, tutvustatakse nende nägu ja tegu läbi kohaspetsiifilise unikaalse etenduse. See pole pelgalt moeetendus, see on lausa vaatemäng!
Rohepöörde valguses tõstatub aga küsimus, kui palju meil tegelikult siis uusi riideid vaja on?
Uudsuse soovist johtuv moetööstuse tagantkiirustamine ning üha järgmiste esemete maailma juurde loomine ei lahenda eesolevaid globaalseid probleeme. Ühtlasi disainerite ja kunstnike survestamine järjest uuendatud lahendustega tekitab küsimuse: mis olemasolevas siis pahasti oli? Jah, uusi ideid, innovatsiooni ja arengut on vaja. Kuid sealjuures säilitagem parim olemasolev, kasutagem see ikkagi lõpuni enne, kui käsi uue järgi haarab. Säästame maailma siis, kui säästame juba kasvõi ruutmeetri pinnast. Saame juba soetatud riideid tarvitada maksimaalselt kaua, stiliseerida nutikalt ning hooldada neid teadlikult.
SORCERER – maagilisuse allikas
SORCERER on viiest kunstnikust koosnev loominguline kollektiiv, kes loovad kordumatuid skulpturaalseid teoseid, hindavad materjalide taaskasutust ja säilitavad igas tükis eriilmelisuse. SORCERER sulandab teadlikult kokku eheda ja sünteetilise, eeterliku ja groteskse, et luua kontraste ja vastandumisi. Nende eesmärk on pakkuda emotsionaalset kogemust – eirates ja purustades traditsioonilisi soorolle, esteetilisi standardeid ja materjalide vahelist hierarhiat, valmivad aksessuaarid, rõivad ja esemed, mis mõjuvad sageli metsiku ja mõistusetuna. Vormitud artefaktid viivad kandja lähemale ainetusele, peegeldades SORCERERi positsiooni maailmas.
SORCERER tänab Uuskasutuskeskust.
Kelpman Textiles - kummardus loodule
kelpman textile loob sisustus- ja rõivaaksessuaare ning väikeses mahus ka rõivaid. Olulised märksõnad on naturaalsus, kvaliteet, limiteeritud kogused.
Eesmärk on teha elutervet loomingut, mis rõõmustaks kasutajat terve elu. kelpman textile kaubamärgi tekstiilid on 100% naturaalsed, need on toodetakse Soomes, Eestis ja Lätis ning valmistatakse Euroopas toodetud materjalidest.
Disainer Mare Kelpman kontrollib kogu tootmisprotsessi, koob kangad Soomes vanade tööstuslike Dornier masinatega ja viimistleb need kemikaale kasutamata. Ökoloogiline jalajälg on minimaalne, kuna kogused tehakse vastavalt tarbimisele.
Kangastele kasutusvõimalusi otsides jõudis disainer aksessuaaridest sujuvalt ka rõivasteni. Ambitsioon ei ole tegeleda niivõrd moeloominguga, vaid luua põhjamaise kliima jaoks mõnusaid, sooje ja tervislikke rõivaid.
Kollektsioone uuendatakse jooksvalt, samas säilib stiil ning kasutatud lõiked ja materjalid on ajatud. Mantlid, vestid, sallid, rätikud jm on valmistatud eelkõige vabadust ja loomingulisust hindavale persoonile. kelpman textile toodete ostjad julgevad massist eristuda ja oskavad hinnata naturaalse materjali võlu.
Stuudio omanik ja disainer Mare Kelpman on aastaid juhendanud tudengeid EKA-s, esinenud paljudel rahvusvahelistel näitustel ja võitnud mainekaid auhindu.
8.septembrini on Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis avatud näitus Värvikood, mis võtab kokku kaubamärgi 10 aasta tegemised.
kelpmantextile.com
@kelpmantextile
Lilli Jahilo #lillijahilopreloved
Lilli Jahilo moebrändi 12 tegutsemisaasta jooksul on jõudnud siinsamas Eestis valminud kordumatu autorilooming inimesteni üle terve maailma. LJ rõivaid tuntakse ideaalse istuvuse, kompromissitu õmblustehnoloogilise kvaliteedi ja kaasaegse disaini sümbioosi poolest.
D_O_M etendusel tuuakse publiku ette 2020. aastal alguse saanud initsiatiiv ‘Lilli Jahilo Uus Ring’ eesmärgiga tuua tarbimistsüklisse tagasi rõivad, mis nende senistel omanikel kasutust ei leia. LJ brändi tooted on loodud kestma ja nii võib juhtuda, et üks inimene ei jõua realiseerida toote maksimaalset potentsiaali.
Lilli Jahilo tänab kõiki kliente, kes on toonud kleidid uuele ringile ja teinud võimalikuks selle projekti sünni.
Uue Ringi tooted on saadaval nii Lilli Jahilo moemajas Tallinnas, Valgevase 13 kui ka veebipoes.
Lilli Jahilo ootab kõiki huvilisi külla oma moemajja 22. septembril kl 12–19, et meeleolukal pop-up’il #lillijahilopreloved toodetega lähemalt tutvuda.
SEOS – vormides valgust
SEOS Valgustus on disainer Tõnis Vellama juhtimisel tegutsenud juba 25 aastat. Üha täieneva disainvalgustite kollektsiooni kõrval leiab SEOS’e eritellimus-valgusteid kontserdisaalides, saatkondades, hotellides, restoranides, mõisakoolides jm.
Valgusti on tasakaalu otsimine vormi, materjalide ja tehnoloogia vahel nii, et valminud toode täidaks soovitud eesmärki võimalikult hästi võimalikult kaua. Nõnda ei saa lühter olla pelgalt moeese. Lühter loob meeleolu trendidest hoolimata ning kujundab ruumi stiili pikaks ajaks.
D_O_M etendusele annavad aktsenti Tõnis Vellama juba omal moel klassikaks saanud lühtrid kõrvuti tema uusima loominguga. Etenduse jooksul tekkiv sakraalne installatsioon valgustab välja aga selle, mis juba on maailma loodud ning väärtuslik, õhutamata vajadust järjekordse uue järele.
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Disain on valdkond, mis paikneb kunsti, käsitöö ja tööstuse ristumiskohas. Sellelt seisukohalt vaadeldes on disain aja jooksul peegeldanud kultuurilisi, ühiskondlikke ja majanduslikke muutusi. Naiste mõju ja panus nendesse muutustesse on üha kasvanud. Nad etendavad aktivsete peategelaste, sõltumatute mängijate ja mõtlejate, mitte muusade ja toetajate rolli. Viimasel kümnendil on teadlikkus ja terviklik mõtlemine muutunud disainiprotsessides tähtsamaks kui efektsed ja lühiajalised sooritusomadused, mida oleme disainis varem näinud.
Näitus „Maailm läbi esemete“ keskendub nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel tasandil tegutsevatele Poola naisdisaineritele. Näitusel on väljas valik disainiesemeid, mis annavad ülevaate Poolas toimuvatest muutustest. Keskendusime 16 naisdisainerile ja nende loodud disainiesemetele. Kohtusime igaühega mitu korda, et vestelda inspiratsiooniallikatest ja loomeprotsessidest, isiklikest strateegiatest ja lähenemisest materjalile.
Esemete kaudu võime tundma õppida riike ja ühiskondi, aga ka üksikute disaineritelugusid. Näitusel eksponeeritud esemed kuuluvad eri kategooriatesse – tööstuslikust seeriatootmisest ainulaadsete disainiesemeteni. Ka disainerite lähenemisviis erineb, ulatudes põgusatest, sihipärastest ja pragmaa listest protsessidest kunstilise, intuitiivse uurimistööni või koguni loomingulise vabaduse otsinguteni. Mõned disainerid on loojad, teised juhivad tootmisprotsesse, kolmandad on probleemilahendajad, neljandad aga pealtvaatajad.
Poola ekspositisoon:
Kuraatorid: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Gian Luca Amadei, Dario Lombardi
Näituse kujundus: Dominika Janicka
Graafiline kujundus: Kasia Kubicka
Eesti ekspositsioon:
Kuraator: Triin Jerlei
Näituse kujundus: Maria Pukk, Ivar Lubjak / Oaas Arhitektid
Kujunduses on kasutatud arhitektuuribüroo 3+1 poolt väljatöötatud eksponeerimismooduleid.
Graafiline kujundus: Kasia Kubicka, Indrek Sirkel
Fotograaf: Rene Suurkaev
Toetaja: Eesti Kultuurkapital
Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Lisainfo: kristin@disainioo.ee
Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Lisainfo: kristin@disainioo.ee
Lasteala on avatud kogu festivali ajal, iga päev kell 12.00-18.00
Juhendatud töötoad toimuvad 24. ja 25. septembril kell 12.00 ja 14.00, eelregistreerimine vajalik evaliisaky@gmail.com
BRUNO laureaadid
2020
Elustiili toote disain:
EGG Laura Saks ehted - Laura Saks
Zürii äramärkimine:
Kivist prilliraamid - Robin Mäe
Kudumikollektsioon PROMENADE - Vilve Unt
Asket - Sofia Hallik
Elukeskkondliku toote disain:
N30 välimööbli seeria - Pavel Sidorenko, Vitali Valtanen
Zürii äramärkimine:
Pilve - Marleen Helimets, Anette Vanus
RESHAPED - Rita Rebaine Lonks
tigutoos - Elmet Treier
Insenertehnilise toote disain:
Saunum Premium keris - Martin Pärn, Pent Talvet, Sven Sõrmus, Kaspar Torn, Janno Nõu
Zürii äramärkimine:
NORDcanopy
Hannes Lung, Jaago Junolainen, Timo Olesk
"EDASI" ERIAUHIND:
VAHVA haarats “I Can Grab” - Tavo Kangru, Hegert Mölder
Itaalia välis- ja rahvusvahelise koostöö ministeerium esitleb näitust „3CODESIGN. 3R“. Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub „3CODESIGN“ valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.
Näitus pakub koos Bruno Morello kujundatud jätkusuutliku püstitusplaaniga paratamatult põgusa, kuid samas piisavalt praktilise ülevaade sellest, kuidas itaalia disain töötab keskkonnasäästlike vajaduste suunas, mis on tõeline trendi ümberpööramine, pidades silmas 20. sajandil kasutatud tootmissüsteeme ning disainistrateegiad. Käimas on tootmismudeli, mille eesmärk on olnud ressursside ülekasutamine, üldine ja radikaalne reformimine; kõikide projekteerimise ja tootmisetappide ümberhindamine – lähtepunkt taoliste esemete ja toodete peale mõtlemiseks, mis muutuvad remonditavateks, taaskasutatavateks, jagatavateks ja ringmajanduslikeks. Prügilasse sattumise asemel peab objekti väärtus jääma ringlusse, end pidevalt uuendades.
Silvana Annicchiarico kureeritud näitus ringleb järgmise kolme aasta jooksul diplomaatiliste võrgustike ja Itaalia kultuuriinstituutide kaudu välismaal, eesmärgiga teha ruumi ja pakkuda nähtavust itaalia disaini uutele piiridele ning aktualiseerida selle globaalset mainet, jutustades lugusid oma disainerite teekonnast keskkonnasäästlikkuse poole. „3CODESIGN“ on varem käinud Prahas, Dohas, Shenzhenis, Torontos, Washingtonis, Tunises ja Prištinas.
Näitusel osalevad: Massimiliano Adami, Luca Alessandrini, Alessi, Giuseppe Arezzi, Antonio Aricò, Artemide, Alessandra Baldereschi, Mariapia Bellis, Guglielmo Brambilla, Anna Castelli Ferrieri, Carraro Chabarik mosaico contemporaneo, Valentina Carretta, Acqua Chiarella, Citco, Lorenzo Damiani, Da a Italia, Rodolfo Dordoni, Pablo Dorigo, ECAL, Errepi technology e Pepo con Allard, Assenza, Ferretti, Paniccià e Marin, Favini, Salvatore Ferragamo, Fondazione Cologni dei Mestieri d’Arte, Fonderia Artistica Versiliese, Doriana e Massimiliano Fuksas, Piero Gatti Cesare Paolini e Franco Teodoro, Gervasoni, Luca Gnizio, Grado Zero Group, Kanesis Mkr Lab Bilcotech, Keep Life, Konstantin Grcic, Martí Guixé, Giulio Iacchetti, It’s Great Design, JoeVelluto Studio, jpeglab, Kartell, Marta Laudani, Piero Lissoni, Roberto Lucchinetti, Magis, Manerba, Enzo Mari, Antonio Marras, Luciano Marson, Issey Miyake, Mosaicomicro, Myop, Paola Navone, Nerosicilia Group, NestArt s.r.l., Lorenzo Palmeri, Pieces of Venice, Matteo Ragni, Sapiens Design, Seletti, Silk hi-tech classical instruments, Slamp, Sovrappensiero Design Studio, Philippe Starck, Martina Taranto, Teraplast, Tipstudio, Toiletpaper, Toiletpaper loves Seletti, Paolo Ulian, Zanotta, Zava Illuminazione, Marco Zito.
Disainiöö festivali üheks põhiosaks kujunenud disaini- ja arhitektuurikoolide näitus pole kuhugi kadunud. Vastupidi, erinevate globaalsete kriiside varjus on nooruslikku ja nutikat disainivalgust tarvis üha enam. Kas (üli)õpilased ja koolid suudavad koostöös pakkuda rakendatavaid lahendusi ka roheteemades?
Eesti Kunstiakadeemia, Kõrgem Kunstikool Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledž ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia esitavad koolide ühisnäitusel kestvaid tehnikaid ja materjale, ent laiemalt ka rohelisi mõtteviise ja väärtusi.
__________________________________
EKA aksessuaar. CIRRUS töötoa „Uuesti loodud jalatsid“ näitus
Nädal aega kestnud töötoas „Uuesti loodud jalatsid“ osalesid 10 tudengit Taanist (Design School Kolding), Soomest (LAB University of Applied Sciences), Leedust (Vilnius Academy of Arts) ja EKA-st.
Tudengite tööd keskendusid järgnevatele teemadele: jäätmete kaardistus tööstustes; käsitöövõtete- ja oskuste kasutamine disaini ja prototüüpimise protsessis; disaini uurimusmeetodid ning erineva kultuurilise ja sotsiaalmajandusliku taustaga inimestega koos töötamine.Töötoa eesmärgiks oli seatud teha jalats/jalatsid taaskasutatud materjalidest.
__________________________________
Esitlusele tulevad DiMa teadurite ja EKA magistrantide looming:
-> Materjali- ja tootearendused, mis on valminud projekti “Eestis tekkivate tekstiilijäätmete ringlussevõtu ja tootearenduste lahenduste väljatöötamine” raames. Mehaanilise ümbertöötluse teel ning mitmete ülikoolide koostööl on Eestis kogutud vanadest rõivastest arendatud lõnga ja kudumeid ning komposiitmaterjale, mis omakorda disainitud uuteks toodeteks. Projekti rahastajaks on Keskkonnainvesteeringute Keskus ja koostööpartnerid TalTech, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, SEI Tallinn ning Uuskasutuskeskus.
-> Väärtustava taaskasutuse meetodil valminud kollektsioonid, kus materjalina on kasutatud suurtööstuse jääke ja teise ringi rõivaid, arvestades materjali eripära ja selle parimaid omadusi ning luues uusi tooteid väiksema ressursikuluga.
-> Taasloov tesktiilidisain. Teemaviite #visiblemending populaarsus sotsiaalmeedias tõestab, et rõivaste parandamisest on saanud trend. Kuid kas tegu on mööduva vooluga või saab parandamine kui teguviis päästa maailma? Pidurdamaks katastroofilist kliimamuutust saab igaüks panustada muutes enda käitumist. Rõivaste kulumine loob võimaluse kandja ja eseme vaheliseks suhtluseks. Uute kihtide lisamine kasvatab ajas esemete väärtust. Parandamine sarnaneb seeläbi looduse võimega ennast taasluua - kasvatades uusi kihte ja ja parandades inimese tegevuse tulemusena tekkinud kahjustusi.
EKA DiMa ringdisaini uurimissuunda juhib vanemteadur Reet Aus, PhD ning jätkusuutlike ja biopõhiste materjalide suunda teadur Kärt Ojavee, PhD.
Osalevad disainerid:
Reet Aus
Cärol Ott
Sandra Luks
Kristel Aimee Laur
Maria Kristiin Peterson
Argo Tamm
Kärt Ojavee
Marta Konovalov
Näitust toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus ja kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
dima.artun.ee
www.artun.ee
repairandregeneration.com
Facebook
LinkedIn
Käsitöömeister ja disainer Anthony Luciano on esimese põlvkonna newyorklane, teise põlvkonna itaallane ja viimane kuuest lapsest, kes kannab endaga kaasas kunstnikuosavust ja vana maailma traditsioone. Olles vanaemalt käsitööd – tikkimist, heegeldamist, kudumist ja õmblemist – õppinud, hakkas Anthony juba enne oma ettevõtte loomist vintage esemeid koguma.
Aksessuaaride valmistamise ajaks oli ta kinnisideeks vintage pandlad ning nii välismaal (Pariis, Rooma, London, Kairo jne) kui ka osariikides (erinevad oksjonid, NYC kirbuturud ja teisedki kohad) reisides otsis ta alati kohalikke maiuspalu. See viiski ta käekottide maailma: Anthony on lummatud nende naiste (aja)loost, kes neid kauneid kotte kannaksid. Kes need naised olid ja milline oli nende elustiil? Millistel üritustel nad osalesid?
Tema üle maailma pärit vintage käekottide klambrite ja pannalde kollektsioon andis säde ning inspiratsiooni oma samanimelise kollektsiooni algatamiseks 2000. aastal, eesmärgiga toota luksuslik kõrgeima kvaliteedi ja viimistlusega päeva- ja õhtukottide sari. Tema kotid täitsid kohe Ameerika parimate jaemüüjate, sealhulgas Bergdorf Goodmani, Neiman Marcuse ja Stanley Korshaki vitriinid.
#50bagstolivefor
#anthonylucianobags
Kuraatornäitusel on maailmatasemel disainerite ja arhitektide teosed jaotatud viite temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit. Näitus
„Söödav“
on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis kuni 20. novembrini 2022.
TAB 2022 on valitud väljaannete Dezeen ja Archdaily aasta 2022 üheks põnevamaks arhitektuurisündmuseks.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate keskkonnasõbralike toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.